Skip to Main Content

Indstillinger for cookies

Vi bruger Cookies. Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Herunder finder du de oftest stillede spørgsmål.

Finder du ikke svar her‚ er du velkommen til at skrive til os på fly@seaplanes.dk.

Hvordan kan I kontaktes:
Kontakt os på e-mail: fly@seaplanes.dk
Systemet er beregnet til selvbetjening. Læs på billetten eller her på siden eller send os en mail.

Aarhus: 
Østhavnsvej 48 - ved siden af Molslinjen. 8000 Aarhus C.                     
 
København: 
Nordre Toldbod 29‚1259 København K.
 
Kan man ændre sin billet?
Som regel! Log ind ved at klikke i øverste venstre hjørne. Som eksisterende kunde‚ vælger du "Log ind" som klippekortkunde vælger du "Klippekort log ind". Du skal logge ind med den email‚ du valgte‚ da du bestilte. Man kan ombooke og annullere sin normalbillet indtil 12 timer før afrejse‚ og man kan mod et bebyr på 600 kr flytte indenfor samme dag med 2 timers varsel med visse restriktioner - for eksempel ikke fra de 2 første flyvninger om morgenen‚ men man kan ikke få pengene tilbage. Se også vores Generelle Vilkår og billetten. Hvis man annullerer‚ får man et tilsvarende antal bonuspoint‚ som man kan bruge en anden gang. "Rundture" og Sight Seeing kan ikke ændres. For standby‚ god og bedre billeter gælder andre regler.
 

Hvor meget bagage må jeg tage med? 
Du må tage 6 kg håndbagage med - dog 12 kg hvis du eller dit firma er klippekortkunde. Det er muligt at indchecke ekstra bagage mod gebyr. Dimensionerne er som normalt ved fly. Vi er meget fleksible.

Barnevogn?
Barnevogne kan medtages uden ekstra beregning‚ så længe der er bestilt plads til dem på forhånd. Barnevognen skal kunne klappes sammen. 
Forhåndsbooking skal ske på: fly@seaplanes.dk med booking nr. Ring eller skriv til os‚ hvis du har spørgsmål derudover.
 
Hvad koster det?
En billet koster generelt mindst midt på dagen og mest om morgenen og aftenen. Priserne varierer dog‚ og der er kun enkelte billetter billigere på de tidspunkter‚ hvor der er bedst plads. Book her.

En billet er inklusive 1 stk. håndbagage i normalstørrelse og maksimalt vægt på 6 kg. Klippekortkunder må medtage 12 kg bagage.
Skal du have indchecket bagage med‚ så skal du købe en særlig billet til det. Vælg "Indchecket bagage" når du køber billetten og tilkøb de ekstra antal kg. bagage‚ du har brug for.

Der kan købes en "rundtur"‚ hvis man bare gerne vil prøve at flyve vandfly. Man skal så med tilbage igen med det samme. Den koster 1.997 kr og tilbydes på alle afgange.

Man kan købe klippekort‚ hvor der tilbydes 10% rabat og andre fordele. Læs mere her.

Hvordan kan jeg betale?
Du kan betale med VISA‚ Mobilepay eller MasterCard i forskelllige udgaver.  

Hvor lang tid tager det?
Selve flyveturen fra take off til landing tager mellem 35 og 45 minutter afhængigt af vinden. Normalt varer hele turen ca 40-50 minutter inklusive taxisejltid i begge ender.

Hvor er det?
Aarhus: Check in og gate på Østhavnsvej 48‚ 8000 Aarhus C -  vi er nabo til Molslinjen. Følg skiltene og de røde prikker på lygtepælene fra Marselis tunnellen. 5 minutter fra centrum.
København: Check in‚ lounge og gate i Nordre Toldbod 29‚ 1259 København K. 

Er der parkering?
Ja - i Aarhus kan du parkere gratis på parkeringspladsen tæt ved vores gate. Følg skiltene.
På Nordre Toldbod i København er der offentlig betalingsparkering. Kør gennem porten og husk at indløse P-billet. Check in er i loungen i porten i Nordre Toldbod nr 29.

Hvad er check in tiden?
Du kan møde 30 minutter før‚ og du skal møde senest 20 minutter før afgang både i Aarhus og i København. Vi sætter en stor ære i at overholde fartplanen‚ derfor er senest check-in tid 20 minutter før afgang.. Fartplanens tider er take off tiderne‚ så vi skal boarde passagerer og sejle ud inden da.

Hvad sker der‚ hvis jeg kommer for sent?
Som absolut udgangspunkt mister du din reservation og din billet. Flyet skal afgå til tiden. Vi bestræber os på at være ekstremt kundevenlige og at gøre alt for kunderne‚ men vi vil ikke forsinke flyet og de andre passagerer. Selvom flyet stadig ligger ved flydebroen‚ så kan sikkerhedsundersøgelser og -briefing være overstået‚ og så er det for sent.

Kan man arbejde undervejs?
Ja - der er plads i stolelommen til en laptop‚ så du kan tage den med ind i kabinen. Der er ikke noget klapbord‚ men det er jo derfor‚ det hedder en laptop... Du må gerne bruge data og tale på din egen telefon dog ikke under start og landing. Der er USB stik til opladning ved de forreste sæder. Der er støjreducerende headsets ombord‚ så du kan høre musik fra din egen telefon eller tale. 

Er der servering om bord?
Du er velkommen til at medbringe en flaske kildevand fra gaten. Der er ingen stewardesse ombord. Desværre.

Hvad gør I i dårligt vejr?
Is og sne og meget dårlig sigt er hindringer for os‚ og vi kan ikke lande om natten på vandet. Vi har tilladelse til at lande inde i havnene‚ så vi i videst muligt omfang kan overholde fartplanen‚ også når det blæser. Vi har hjul i pontonerne‚ så hvis det skulle blive absolut nødvendigt‚ kan vi flyve til en lufthavn i nærheden. Vi har generelt den bedste statistik af alle ruter i Danmark med mere end 99% af alle flyvninger gennemført og til tiden. Vi flyver som absolut hovedregel altid præcist‚ og vi har meget‚ meget få aflysninger. 

Er der toilet om bord?
Nej - der er ikke toilet i flyet. Der er toilet i begge gates.

Hvor hurtigt flyver vi?
Hastigheden er ca 250 km/t.

spoergsmaalstegn 800

Fly tæt på i luften